شبکه های مبتنی بر FTTH

آسان ارقام و طراحی و اجرای شبکه های مبتنی بر FTTH

یکی دیگر از فن آوری های روز دنیا جهت دسترسی سریعتر به داده ها از طریق انتقال داده بر بستر فیبر نوری می باشد. در این تکنولوژی شرکتهای مخابراتی بر آن شده اند که بستر فیبر نوری را از مرکز مخابرات تا منزل یا محل کار کاربر فراهم نمایند.

جهت خرید تجهیزات فیبرنوری در اصفهان اینجا کلیک کنید.

. FTTH(Fiber To The Home

لازمه انجام این کار فراهم آوردن تجهیزات سوئیچینگ خاص در مرکز مخابرات مثل  Optical Line Terminal(OLT) و استفاده از مودم های Gpon در سمت استفاده کننده می باشد.

انواع  پیاده سازی های بستر فیبر نوری به شرح زیر می باشد:

FTTH(Fiber To The Home)

FTTC(FiberTo The Cabinet)

FTTB(Fiber To The Buildiny)

FTTP(Fiber To The Permise)

FTTN(Fiber To The Node)

FTTO(Fiber To The Office)

FTTD(Fiber To The Desktop)

تجهیزاتی که مرکز مخابرات برای پیاده سازی این بستر استفاده می کنند:

OLT(Optical Line Terminal)

ONT(Optical Network Terminal)

ONU(Optical Network Unit)

دستگاه های  OLT در واقع ترمینالهایی هستند از اتصالات فیبر نوری که در سمت مرکز مخابرات استفاده می شوند و ONT,ONU که در واقع هردویک معنی را می دهند در سمت استفاده کننده نصب می گردند. ONU,ONT در واقع مودم هایی هستند که یک یا چند پورت RJ45 شبکه دارند و یک پورت FXS که در واقع همان پورت اتصال فیبر می باشد که به شبکه توزیع فیبر نوری مرکز مخابرات وصل می گردد. غالباً دستگاه های ONU می توانند در خارج از محل کار یا خانه کاربران در کابینتهایی که توسط مرکز مخابرات نصب می گردد نصب شده باشد.

شرکت آسان ارقام با توجه به اینکه سالیانی بعنوان پیمانکار مرکز مخابرات در پیاده سازی این بستر فیبر در استان اصفهان فعالیت داشته و دارد لذا آمادگی ارائه مشاوره ، طراحی و پیاده سازی بستر فیبر نوری در این حوزه را دارد.

آسان ارقام با استفاده از به روزترین تجهیزات فیبر نوری در زمینه فیوژن و تست اتصالات فیبر نوری آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه می باشد. همچنین این شرکت عرضه کننده کلیه دستگاه های بستر FTTX ازقبیل مودمهای ONU,ONT,Gponو کابلهای Drop و دیگر کابلهای فیبر نوری از 2 کر تا 48 کر ، اسپلیترهای مختلف Splitter – باکسهای دیواری ، OCDF ها ، پچ کورد و پیکتیل ، آداپتور، کیف ابزارهای فیبرنوری ، پریزهای دیواری فیبر ،Fast Conector، مفصل های فیبر نوری می باشد.

تکنولوژی FTTH می تواند با مودمهای ONU,ONT,Gpon دارای سرعت 2.5 گیگا بایت برثانیه Download و 1.25 گیگا بایت برثانیه Upload باشد. ولیکن مراکزمخابراتی و عمده فروشی لوازم جانبی موبایل ممکن است با گذاشتن حتی اسپلیترهای 1 به 32 این پهنای باند را بین چندین استفاده کننده تقسیم نمایند.

آسان ارقام و طراحی شبکه های نوری PON

طراحی یک بستر کاملا فیبر نوری PON)) با تکنولوژی FTTH یک رشته کاملا تخصصی بوده که شرکت آسان ارقام سپاهان با داشتن پرسنلی کارآزموده و باتجربه در این موضوع کاری می تواند طرحی با کمترین هزینه اقتصادی و بهینه ترین کارایی را به مشتریان خود ارائه نماید. در این طراحی ها گزینه هایی مانند هزینه تجهیزات ، سازگاربودن ، برند تجهیزات ، جلوگیری از تضعیف سیگنال در اتصالات و مسیر ، مسیر عبور فیبر و خدمات عمرانی مسیرکابل ، محدودیتهای مراکز مخابراتی در ارائه سرویس و همچنین نوع سرویسهایی که مشتری انتظار دارد و دیگر مسائل حائز اهمیت می باشد.

لذابرای امکان سنجی های اولیه برقراری این طرح با مجموعه کارشناسان شرکت آسان ارقام در تماس باشید.