چگونه یک پرینتر مناسب خرید کنیم

چگونه یک پرینتر مناسب خرید کنیم؟

چگونه یک پرینتر مناسب خرید کنیم

چاپگر یا پرینتر، یکی از تجهیزات جانبی یا اداری کامپیوتر می باشد که متن یا تصویری در کامپیوتر را بر روی برگه چاپ می کند.

انتخاب یک چاپگر به نظر آسان می رسد، اما هنگامی که شروع به پرس و جو می کنید و ویژگی های پرینترها را بررسی می نمایید گیج کننده می شود.

قبل از خرید پرینتر در ابتدا از خود بپرسید پرینتر را برای محل کار یا خانه می خواهید؟ آیا پرینتر تک کاره می خواهید که تنها کار چاپ را انجام دهد یا قابلیت اسکن، کپی و فکس هم داشته باشد؟

آیا پرینتر انتخابی شما لیزری باشد یا جوهرافشان؟ میزان بودجه شما چقدر است؟ برای چاپ متن ، گرافیک، عکس یا برچسب می خواهید؟ آیا می خواهید بصورت رنگی یا تک رنگ (سیاه و سفید) چاپ بگیرید؟

چاپگرها از نظر رنگ بر دو نوعند:

  • چاپگر سیاه و سفید: فقط دارای رنگ مشکی می باشد و برای چاپ متن استفاده می شود.
  • چاپگر رنگی: علاوه بر کارآیی چاپگر های سیاه و سفید، برای چاپ عکس در اندازه های متنوع به کار می روند.

چاپگرها از نظر کاربرد به دو دسته : تجاری یا خانگی دسته بندی می شوند.

  • مدل های تجاری به سمت چاپ متن ، گرافیک و در برخی موارد چاپ عکس تمایل دارند.
  • مدل های خانگی (بطور کلی جوهرافشان) به سمت چاپ عکس تمایل دارند.

چاپگرهای خانگی (محدوده قیمت تقریبی: 50 تا 250 دلار):

تقریبا جوهر افشان هستند و برای چاپ در تیراژ کم پیش بینی شده اند. آنها معمولا کند هستند و هزینه جوهر بالایی دارند. عکس را بهتر از متن و گرافیک چاپ می کنند. دستگاه های چند کاره قادر به اسکن، کپی ، فکس و همچنین چاپ هستند.

چاپگرهای اداری-خانگی (محدوده قیمت تقریبی: 100 تا 400 دلار):

عمدتا جوهرافشان هستند و برای چاپ های کم تا متوسط پیش بینی شده اند. بیشتر پرینترهای اداری-خانگی چند کاره هستند. آنها برای چاپ متن و گرافیک پیش بینی شده اند.

ظرفیت کاغذ از 100 برگ تا 500 برگ متغیر است. پرینتر های اداری خانگی برای دفاتر میکرو (با حداکثر پنج نفر) استفاده می شوند همچنین گزینه بسیار مناسبی برای دانش آموزان می باشند.

چاپگرهای تجاری (محدوده قیمت تقریبی: 100 تا 2500 دلار):

اکثرا لیزری هستند. اکثر آن ها دستگاه های چند کاره هستند. چاپگرهای تجاری، تک رنگ و چاپ متن و گرافیک را به عکس ترجیح می دهند.

چاپگرهای عکس (محدوده قیمت تقریبی: 400 تا 2000 دلار ):

اختصاصا برای عکاسان حرفه ای و علاقمندان به عکس طراحی شده اند. چاپگرهای عکس علاوه بر متن وگرافیک ، عکس را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

برخی از چاپگرها عریض و برای کاغذ با فرمت بزرگ و برخی نیز برای رول های کاغذ طراحی شده اند.

چاپگرهای عکس با فرمت کوچک (محدوده قیمت تقریبی: 80 تا 250 دلار):

فقط برای چاپ عکس طراحی شده اند. اندازه های چاپ از اندازه یک کیف پول تا 5 در 7 اینچ متغیر است . بیشتر مدل ها تنها می توانند یک اندازه چاپ کنند ،  قابل حمل هستند و دارای باتری نیز می باشند.

چاپگرهای لیبل:

برای چاپ لیبل های کاغذی یا پلاستیکی طراحی شده اند. چاپگر های لیبل بر دو نوع هستند:

  • برخی از چاپگرهای لیبل دارای نرم افزار طراحی برچسب می باشند و به رایانه کاربر متصل می شوند .
  • اما بسیاری از چاپگرهای لیبل، دستگاه های مستقلی هستند که کاربر با استفاده از یک صفحه کلید کوچک داخلی، برچسب را طراحی و چاپ می کند و دارای طیف گسترده از رنگ می باشند.

بسیاری از پرینترهای خانگی و چاپگرهای تجاری، چند کاره یا چند منظوره می باشند. پرینترهای چند کاره ترکیبی از اسکن ، کپی، فکس از رایانه کاربر، فکس مستقل، اسکن به ایمیل می باشند.

برخی از پرینترهای اداری، دارای قابلیت تغذیه خودکار اسناد (ADF) برای اسکن ، کپی و فکس می باشند. این نوع پرینترها اسناد دو طرفه را مدیریت می کنند.

برخی از چاپگر ها با استفاده از شبکه Wi-fi به سایر رایانه ها متصل می شوند. این گونه از چاپگرها مستقل از رایانه هستند و نیاز به اتصال رایانه از طریق کابل به چاپگر نمی باشد.

بصورت کلی قیمت پرینتر لیزری نسبت به جوهرافشان بالاتر ، قیمت مواد مصرفی و هزینه های جانبی پایین تر، سرعت چاپ بالاتر و نگهداری راحت تر می باشد.

در بین برند های مختلف پرینتر، پرینترهای اچ پی، کانن و برادر بهترین برندهای موجود در بازار هستند.برای خرید پرینتر از سایت فروشگاهی ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *