رنگین کمان هارد های اینترنال وسترن دیجیتال

رنگین کمان هارد های اینترنال وسترن دیجیتال

یکی از محبوب ترین و بهترین برندهای هاردهای اینترنال موجود در بازار، هارد های  وسترن دیجیتال می باشد. سال هاست که از این برند استفاده می شود و این هارد ها  دارای قابلیت اطمینان بالا (با کمتر از 1% شکست) و عملکرد عالی می باشند. هنگامی که شما نیاز به خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال پیدا می کنید متوجه می شوید  که بسیار متنوع هستند. این محصولات علاوه بر مشخصات گوناگون، دارای رنگ بندی های متنوعی می باشند. که در ادامه به بررسی این تنوع رنگ می پردازیم.

برای خرید این محصول باید ابتدا از خود بپرسیم ما برای چه کاری به آن احتیاج داریم؟ سپس ببینیم به چه میزان حجم نیاز داریم؟ با توجه به این دو سوال و مطالبی که در ادامه می خوانید خرید صحیح و متناسبی خواهید داشت.

در رنگین کمان هارد های اینترنال وسترن دیجیتال، شاهد رنگ های زیر می باشید:

 

  • رنگ سبز: هارد های به رنگ سبز همانطور که از نامشان پیداست کم مصرف، بی سر و صدا و بهینه می باشند. برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا مناسب می باشند. با توجه به تکنولوژی قدرت هوشمند (intellipower) بکار رفته در این هاردها، بین فاکتورهای سرعت چرخش هارد، سرعت انتقال و ذخیره داده تناسب خوبی برقرار شده است به این معنا زمانیکه به هارد نیاز ندارید سرعت چرخش پایین می آید در نتیجه توان مصرف نیز پایین می آید، سر و صدا کمتر و عمر هارد افزایش می یابد. بعنوان هارد ثانویه و نه اصلی بکار می رود.
  • رنگ آبی: هارد های به رنگ آبی، قبل از سیاست رنگ بندی وسترن دیجیتال تولید می شده و هنوز هم تولید می شود. کاربرد آن در مصارف روزمره و سیستم های خانگی می باشد. در هارد های آبی وسترن دیجیتال، از فناوری تراکم داده یا Data density استفاده شده است. زمانیکه تراکم داده در یک نقطه بیشتر باشد، سرعت دسترسی به داده ها نیز بالاتر می رود. دارای قیمت مناسب می باشند و در مقایسه با رنگ سبز دارای مصرف بیشتر، سر و صدای بیشتر و عملکرد بهتری می باشند. در لپ تاپ و ایکس باکس از این نوع هاردها استفاده می شود.
  • رنگ مشکی: کاربرد هاردهای به رنگ مشکی در کارهایی با سرعت بالا و محاسباتی بالا (High Performance) مانند سیستم های گیمینگ همچنین نرم افزارهای محاسباتی می باشد. بدلیل کارایی بالای (High Performance)، حرارت و سرو صدای بیشتری نسبت به رده های بالای آبی رنگ تولید می کنند. اما در عوض با استفاده از تکنولوژی های متعدد مانند کنترل لرزش، کنترل کننده با وضوح بالا، محافظت از اطلاعات، کش پویا، دیتا لایف گارد دارای قابلیت اطمینان بیشتر و الگوریتم دستیابی به اطلاعات بهتر می باشند.
  • رنگ قرمز: هارد های قرمز رنگ وسترن دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که بصورت شبانه روزی و طولانی مدت قابل استفاده است به همین دلیل بیشتر در شبکه و در NAS ها استفاده می شود. در حجم 1 تا 14 ترابایت قابل دسترسی هستند. هاردهای قرمز دو گونه است: WD Red وWD Red Pro. سرعت چرخش همچنین حافظه کش در Pro بیشتر است
  • رنگ بنفش: این هاردها می توانند بصورت شبانه روزی استفاده شوند و در سیستم دوربین مدار بسته برای NVR و DVR بکار می روند. درایوهای معمولی در چنین شرایطی به سرعت خراب می شوند. هارد های بنفش به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند چندین جریان فیلمبرداری را بدون فریم های افتاده ، و یا شکاف هایی که در فیلم های ضبط شده وجود دارد ، کنترل کنند. در این نوع هارد، تکنولوژی Intellipower بکار رفته است همچنین هد آنها برای نوشتن طولانی مدت تغییر یافته است. در حجم 1 تا 14 بایت قابل دسترسی هستند. دوربین های بنفش رنگ بر دو نوع است: WD Purple و WD Purple NV .

از نوع اول در سیستم های دوربین مداربسته معمولی تا 32 دوربین و از نوع دوم (WD Purple NV) در سیستم های مداربسته تحت شبکه و تا 64 دوربین استفاده می شود.

  • رنگ طلایی: این نوع هارد برای ارائه ظرفیت ذخیره بالا با حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان در حالی که بطور مداوم 24 ساعت شبانه روز در آرایه های بزرگ کار کنند ارائه شده است.این هاردها دارای سرعت بالا، قابلیت اطمینان بالا، دقت بالا، لرزش کم می باشند و درگرمای بالا کارآیی دارند و در دیتا سنتر (مرکز داده) استفاده می شود و برای SAN, NAS, DAS مناسب می باشند. تا حجم 6 ترا بایت، قابل دسترسی هستند.

بهترین درایو برای شما چیست؟ رنگ ها انتخاب شما را بسیار ساده می کند. برای رایانه شخصی یا لپ تاپ، درایوهای مشکی ، برای ذخیره مقدار زیادی داده با هزینه پایین، درایوهای آبی ، برای عملکرد بهتر با قابلیت اطمینان بالا در NAS ها از درایوهای قرمز، برای سیستم های دوربین مدار بسته از درایوهای بنفش، برای سرورها از درایو های طلایی  می توانید انتخاب کنید.

برای خرید یک هارد اینترنال خوب می توانید با شرکت آسان ارقام تماس بگیرید و از مشاوران ما برای خریدی مناسب و به صرفه، یاری بگیرید همچنین میتوانید از سایت فروشگاه ، دیدن بفرمایید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *