راهنمای خرید تبلت

راهنمای خرید تبلت

امروزه تمایل به خرید تبلت جهت مصارف خانگی و کاری به میزان قابل توجهی روند صعودی داشته است و به محبوبیت و کارایی تبلت ها روز به روز افزوده می شود. تبلت ها در مقایسه با گوشی های هوشمند،  صفحه نمایش بزرگ تری دارند همچنین می توان به عنوان لپ تاپ نیز از آنها استفاده کرد، پس می توان از آنها برای هر دو منظور استفاده کرد و بجای خرید یک گوشی همراه هوشمند و یک لپ تاپ بصورت جداگانه ، یک تبلت برای هر دو منظور با پرداخت هزینه کمتر، تهیه نمود و حمل سبک تری را تجربه کرد.

تبلت ها از نظر کارایی به انواع مختلفی گروه بندی می شوند:تبلت های ویندوزی، سیم کارت خور، هیبریدی، گرافیکی، صنعتی، بازی، دانش آموزی و کتابخوان

نوع دیگردسته بندی تبلت ها عبارت است از: تبلت های دارای قلم، دارای کیبورد، سیم کارت خور وتبلت های با قابلیت مکالمه

که در ادامه با این اصطلاحات آشنا می شوید.

برای خرید یک تبلت خوب، در ابتدا از خود بپرسید که برای انجام چه کارهایی میخواهید تبلت بخرید و انجام کدامیک از این کارها برای شما در اولویت هستند. سپس با توجه به این دو فاکتور و برآورد میزان بودجه خود به بررسی موارد زیر بپردازید:

برای شروع مشخص کنید آیا می خواهید تبلت شما سیم کارت خور باشد؟ تبلت ها از دو طریق وای فای و سیم کارت به اینترنت متصل می شوند. تمامی تبلت ها دارای گزینه وای فای می باشند اما برخی از آنها دارای قابلیت سیم کارت خوری هستند. سیم کارت موجود در تبلت، امکان اتصال به اینترنت را زمانیکه بیرون از منزل یا محل کار هستید فراهم می کند.

تبلت ها بر اساس اندازه صفحه نمایش به سه دسته تقسیم می شوند:

  • اندازه صفحه نمایش آن ها کمتر از 8 اینچ است (اندازه کوچک: قطر این نوع صفحه نمایش کمتر از 8 اینچ است. یک اینچ معادل 2.54 سانتیمتر است.)
  • دارای صفحه نمایشی بیشتر از 8 و کمتر از 10 اینچ می باشند (اندازه متوسط: قطر این نوع صفحه نمایش بین 8 و 10 اینچ است.)
  • اندازه صفحه نمایش آن ها بیشتر از 10 اینچ است (اندازه بزرگ: قطر این نوع صفحه نمایش بیشتر از 10 اینچ است.)

اگر کار شما با تبلت، نیاز به دقت بالا دارد یا ساعات طولانی با آن کار میکنید بهتر است از اندازه های بزرگ تر انتخاب نمایید.

برای داشتن صفحه نمایش بدون بازتاب نور، باید صفحاتی انتخاب کرد که دارای پوشش آنتی رفلکس یا ضد بازتاب هستند. تبلت ها، دارای پنل های نوع TFT, IPS , AMOLED , super-AMOLed ,…. می باشند. نوع TFT با رزولوشن 854*480 پیکسل در تبلت های قدیمی  بیشتر به چشم میخورد. امروزه از پنل های نوع IPS LCD استفاده می شود که دارای رنگ ، زاویه دید بهتر و مصرف انرژی پایین تر نسبت به TFT می باشد. تبلت های دارای پنل AMOLED  و super-AMOLED دارای کیفیت بالاتری می باشند و بیشتر در تبلت های سامسونگ از این نوع پنل ها استفاده می شود.

بصورت کلی وضوح تصویر و تراکم پیکسل در تبلت ها بالا نیست. هر چه این دو فاکتور بالاتر باشد میزان مصرف باتری نیز بیشتر می شود. بصورت تقریبی در تبلت های با اندازه کوچک، تراکم پیکسلی 140 تا 170 برای نمونه های اقتصادی ، 170 تا 240 برای نمونه های رده متوسط و بیشتر از 240 برای انواع رده بالا تقسیم بندی می شوند.

بصورت تقریبی در تبلت های با اندازه متوسط، تراکم پیکسلی 140 تا 160 برای نمونه های اقتصادی ، 160 تا 218 برای نمونه های رده متوسط و بیشتر از 218 برای انواع رده بالا تقسیم بندی می شوند.

بصورت تقریبی در تبلت های با اندازه بزرگ، تراکم پیکسلی 130 تا 150 برای نمونه های اقتصادی ، 150 تا 200 برای نمونه های رده متوسط و بیشتر از 200 برای انواع رده بالا تقسیم بندی می شوند.

برای جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش تبلت، نیاز به خرید گلس می باشد تا از ضربه، خش، شکستگی، اثر انگشت و چربی محافظت شود. گلس ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع گلس ها امکاناتی همچون قابلیت آنتی رفلکس، فیلتر اشعه فرا بنفش، فیلتر نور آبی و قابلیت حریم شخصی …  دارند.

سیستم عامل تبلت ها عبارتند از:

  • ios (سرعت بارگذاری اپلیکیشن ها در این سیستم عامل بالاست اما تبلت های دارای این نوع سیستم عامل، دارای قیمت بالاتری می باشند)
  • اندروید (اپلیکیشن آن دارای گستردگی بالا می باشد)
  • ویندوز( میزان سهولت کاربری آن بالاتر می باشد)

تبلت های دارای سیستم عامل اندروید و ios  دارای تنوع اپلیکیشن می باشند و برای وبگردی ، دیدن فیلم و سریال ، مناسب می باشند. تبلت های دارای سیستم عامل ویندوز برای کارهای روزانه، و استفاده جهت فتوشاپ ، اکسل و … مناسب تر می باشند.

جهت ذخیره سازی اطلاعات، برنامه های کاربردی، کتاب، موسیقی، فیلم، سریال، بازی و …. از حافظه داخلی تبلت استفاده می شود. حافظه ذخیره سازی برخی تبلت ها قابل افزایش و برخی دیگر غیر قابل افزایش می باشد. تبلت های موجود در بازار از نوع قیمت مناسب باید حداقل دارای 8 گیگابایت، تبلت های متوسط دارای 16 گیگابایت و تبلت های رده بالا دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی می باشند. برخی از تبلت ها امکان ارتقائ حافظه داخلی با کارت حافظه را دارا می باشند.

در انتخاب تبلت با توجه به نوع کاربری و برای جلوگیری از تاخیرهای پیاپی بهتر است به قدرت پردازنده و میزان رم آن توجه کرد. در یک دسته بندی بصورت کلی و بدون در نظر گرفتن پارامترهای دیگر میتوان گفت پردازنده در تبلت های اقتصادی Quad-core ، در تبلت های میان رده  Hexa-core  و در تبلت های بالا رده Octa-core می باشد وتبلت های دارای حافظه رم 1تا 1.5 گیگابایت، اقتصادی، 2 تا 3  گیگابایت، میان رده و 4 گیگابایت، بالا رده محسوب می شوند.

برای داشتن یک باتری خوب با طول عمر مناسب باید توجه کرد که برای یک تبلت با اندازه کوچک، باتری با ظرفیت حداقل 3500 میلی آمپر، برای تبلت با اندازه متوسط ، باتری با حداقل ظرفیت 5000 میلی آمپر و برای تبلت های با اندازه بزرگ ، باتری با حداقل ظرفیت 7500 میلی آمپر نیاز است تا تبلت عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

برای خرید یک تبلت با کیفیت می توانید سراغ تبلت های سامسونگ، اپل، ایسوس یا سونی بروید. در صورتیکه دنبال خریدی اقتصادی هستید از بین تبلت های لنوو، هوآوی، شیائومی و دیمو می توانید تبلت های مناسبی انتخاب کنید.

برای خرید یک تبلت خوب می توانید با شرکت آسان ارقام تماس بگیرید و از مشاوران ما برای خریدی مناسب و به صرفه، یاری بگیرید همچنین میتوانید از سایت فروشگاه، دیدن بفرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *