مودم چیست و انواع ان کدام است

مودم چیست و انواع آن کدام است

مودم یکی از تجهیزات شبکه اصفهان است که از کلمه modulator – demodulator گرفته شده است و وظیفه اصلی آن ، مدوله و دمدوله کردن سیگنال ها میباشد.

برای ارتباط بین دو رایانه به یک مودم در رایانه فرستنده و یک مودم در رایانه گیرنده نیاز است.وظیفه مودم در کامپیوتر فرستنده تبدیل داده های دیجیتال به آنالوگ و انتقال داده ها به خطوط انتقال است. وظیفه مودم در کامپیوتر گیرنده ، دریافت اطلاعات آنالوگ از خطوط انتقال و تبدیل آنها به اطلاعات قابل فهم برای رایانه (سیگنال دیجیتال) و تحویل آنها به رایانه گیرنده میباشد.

انواع مودم در شبکه های کامپیوتری

  • مودم معمولی (مودم داخلی و مودم خارجی)
  • مودم ADSL

انواع مودم

مودم های معمولی به دو دسته مودم های داخلی و مودم های خارجی تقسیم بندی میشوند.مودم های داخلی در داخل کامپیوتر روی اسلات PCI EXPRESS مادربرد قرار میگیرند.مودم های داخلی دارای یک پورت RJ-11 میباشند که از طریق این پورت و با استفاده از کابل دو سر RJ-11 ، میتوان از طریق شبکه تلفن عمومی به اینترنت وصل شد.

مودم های خارجی عملکردی شبیه به مودم های معمولی داخلی دارند ، اما این نوع مودم از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل میشود و چون درون کامپیوتر قرار نمیگیرد به آن مودم خارجی می گویند.

مودم ADSL چیست

اینترنت adsl

برای آشنایی با مودم ADSL بهتر است ابتدا در مورد تکنولوژی ADSL اطلاعاتی را کسب کنید.

ADSL از کلمه  Asymmetric Digital Subscriber Line گرفته شده است.در گذشته برای دستیابی به اینترنت از اینترنت قدیمی dial up که سرعت فوق العاده پایینی داشت استفاده میشد.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ، بجای استفاده از اینترنت کم سرعت dail up از تکنولوژی ADSL  که دسترسی به اینترنت را با استفاده از خطوط تلفن و با سرعت بالا ممکن میسازد ، استفاده میشود.

مزایا استفاده از سرویس adsl

مهمترین مزیت استفاده از اینترنت adsl سرعت بالای آن است. با سرویس adsl دسترسی به اینترنت با سرعت بسیار بالا تا 40 برابر نسبت به اینترنت های معمولی امکان پذیر است.

با استفاده از سرویس adsl کاربر میتواند بطور همزمان از تلفن ثابت و اینترنت و حتی دستگاه فاکس استفاده کند ، یعنی در صورتی که تلفن مشغول باشد ، اینترنت قطع نمیشود و کاربر میتواند بطور دائمی به اینترنت وصل باشد.

مزایا اینترنت adsl

از دیگر مزیت های این تکنولوژی میتوان به هزینه کم در نصب و راه‌اندازی اشاره نمود.

 مودم های معمولی برای دسترسی به اینترنت dial up استفاده میشوند و با استفاده از مودم های adsl میتوان متن ، عکس ، ویدئو و … را از طریق اینترنت پرسرعت adsl رد و بدل کرد.

مودم های adsl به دودسته کلی مودم سیم دار و مودم بدون سیم تقسیم بندی میشوند.

برای خرید انواع مودم Adsl و سایر تجهیزات شبکه بهتر است به سراغ فروشگاه های معتبر در زمینه فروش تجهیزات شبکه اصفهان بروید و از آنها بخواهید تا شما را در این زمینه یاری دهند تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *