اجرای سالن های کنفرانس

سالن کنفرانس، همایش، اجتماعات یا آمفی تئاتر محلی است برای نشست هایی که در سازمان ها، ارگان ها و شرکت ها جهت گفتگو، آموزش، اطلاع رسانی، تبادل نظر و تصمیم گیری پیرامون موضوعات فنی ، تخصصی، پژوهشی و علمی برگزار می شود. این مکان ها پذیرای مقامات، مدیران، متخصصین، خبرنگاران و مدعوین می باشند. برگزاری این جلسات، بخشی از زندگی حرفه ای صاحبان مشاغل و ارگان ها شده است که منجر به فراهم آوری تجهیزات و امکاناتی در شأن میهمانان و میزبان می شود و اهمیت اجرای تخصصی و بکارگیری تجهیزات متناسب و حرفه ای را چندین برابر می کند.

تجهیزات مناسب در یک سالن کنفرانس باعث می شود سخنرانان و حاضرین با تمرکز بیشتر در جلسه حضور داشته باشند علاوه بر آن امکاناتی در اختیار مدیر جلسه برای برگزاری موثر نشست قرار می دهد.

امروزه طراحی زیبا، کاربردی و بهینه از نظر مهندسی، نیاز کارفرمایان می باشد که در صورت نیاز، عملیات لازم جهت آماده سازی محیط، تراز بندی، شاسی کشی و گرادیان بندی کف سالن، اجرای زیر ساخت الکتریکال بخصوص کابل کشی های لازم جهت روشنایی سالن، سیستم های صوتی و تصویری، نصب متریال دکور و ایزولاسیون سالن مثل عایق پشم سنگ، پنل اکوستیک و درب های اکوستیک و نیمه اکوستیک انجام می پذیرند.

پس از اتمام این مراحل، تکنسین های فنی، نسبت به نصب تجهیزات اعلام و اطفاء حریق، ضبط و پخش صوت و تصویر ، نور، اتاق و میز فرمان اقدام می کنند و سپس کفپوش سالن (مخصوص اماکن پر رفت و آمد)، مبلمان (راحت، با کیفیت و همخوان با دکوراسیون) و پرده های سن در صورت نیاز نصب می شوند و در آخر با استفاده از ابزار مهندسی نسبت به سنجش صدا، نور و توزیع مناسب آنها در سالن همچنین رفع عیوب احتمالی، اقدام می شود. سپس به تعدادی از پرسنل که از سمت کارفرما معرفی می شوند آموزش های لازم داده می شود و سالن، تحویل کارفرما می گردد.

تکنولوژی هایی که در سالن کنفرانس بکار میرود عبارتند از:

  • سیستم نورپردازی: نورپردازی مناسب، تاثیر بسزایی در بزرگی فضا، هماهنگی محیط با مبلمان و تاثیر بر حضار در جلسه (درک بهتر از مطالب ارائه شده) می گذارد. نور سالن کنفرانس به دو بخش نور عمومی و نور تخصصی تقسیم می شود. نور عمومی شامل نور کلی فضای سالن، راهروها و لابی که متشکل از لامپ های نصب شده در سقف، دیوار و بصورت نور مخفی می باشد که علاوه بر تامین روشنایی محیط ، کمک به زیبا سازی محیط نیز می نماید. انتخاب نور مناسب و جانمایی ، از طریق محاسبات حرفه ای انجام می شود همچنین باید به میزان روشنایی و مصرف پایین انرژی لامپ ها توجه نمود. نور تخصصی به تمامی پروژکتورها و نورافکن های موجود، جهت تامین جلوه های نوری جایگاه یا سن که در هنگام سخنرانی و اجرا بکار میرود گفته می شود.
  • سیستم صوتی: وضوح صدا و مفهوم بودن آن برای حضار از اهمیت بالایی برخوردار است لذا پخش تمامی فرکانس های صوتی، بصورت یکنواخت در تمامی فضای سالن باعث درک بهتر مطالب، تمرکز بالای شنوندگان و احساس رضایت آنها می شود که با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته، طراحی و توسط کارشناسان امر، اجرا می شود. جهت ارتقائ کیفیت صدا میتوان از تجهیزات جانبی مانند باندها و بلندگوهای سقفی، آمپلی فایر، باندهای ایستاده، پاور میکسر استفاده کرد.
  • سیستم تصویری: سیستم های تصویری شامل دو بخش ضبط تصویر و پخش آن می باشد. سیستم ضبط تصویر با استفاده از دوربین، میکسر، کنترلر و رکوردر انجام و سیستم پخش تصویر با استفاده از ویدئوپروژکتور و پرده نمایش یا مانیتورهای تکی یا دوتایی انجام می گیرد. سیستم تصویربرداری در سالن به دو روش دستی و اتوترک انجام می شود. در روش دستی، اپراتور با استفاده از کیبورد چرخشی، اقدام به تصویربرداری می نماید. در روش اتوترک، دوربین بصورت اتوماتیک به سمت سخنران جلسه می چرخد و فیلمبرداری می کند.
  • سیستم حفاظتی: جهت ارتقاء سطح امنیت می توان از تکنولوژی دوربین مدار بسته استفاده کرد. دوربین ها، تصاویر محیط را دریافت و به دستگاه ضبط تصاویر و یا مانیتور ارسال می کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین ها میتوانید به مقاله ای که در همین سایت موجود است مراجعه بفرمایید.
  • سیستم مستند سازی: مواقعی نیاز به بازبینی و بررسی مجدد قسمت هایی از سخنرانی توسط اشخاص مجاز و خاص می باشد که این سیستم، کمک شایانی به فراهم نمودن این امر می نماید.
  • سیستم رای گیری: این سیستم یکی از پرکاربردترین امکاناتی است که در سالن کنفرانس بکار می رود. این تکنولوژی به شرکت کنندگان در جلسه، این امکان را می دهد تا با فشردن دکمه ای خاص ، نظر خود را در رای گیری بیان کنند. نتیجه آراء را بر روی صفحه مانیتور می توان نمایش داد یا بصورت رای گیری غیر علنی، بایگانی کرد و سپس با توجه به نتیجه آراء، تصمیم نهایی گرفته می شود.
  • سیستم کنترل مرکزی: این سیستم کمک شایانی در کنترل نور اتاق، وسایل سرمایشی و گرمایشی، باز و بسته کردن پرده نمایش، سیستم تصویری، سیستم صوتی، قطع و وصل میکروفن ها می نماید.
  • سیستم ترجمه همزمان: زمانیکه حضار در جلسه یا کنفرانس، تسلط به زبان سخنران ندارند این سیستم، کمک فراوان به درک مفاهیم سخنران می کند. با استفاده از ترجمه همزمان، شرکت کنندگان در جلسه می توانند زبان مورد نظر خود را گزینش کنند و همزمان با سخنرانی، معانی و مفاهیم سخنران را دریابند. تنوع زبان و قابلیت افزودن زبان مورد نظر از دیگر قابلیت های این سیستم است.
  • برد هوشمند: با استفاده از این برد می توانید به جذابیت و کارآمدی اتاق کنفرانس خود بیفزایید. برد هوشمند این امکان را به شما می دهد تا با رنگ های مختلف و دلخواه، مستقیما روی برد بنویسید و مستندات مختلف بر روی آن به نمایش بگذارید.

انتخاب صحیح این تجهیزات، امری تخصصی و تجربی است که می تواند کمک زیادی به عملکرد درست سیستم سالن کنفرانس و صرفه جویی در هزینه های مجموعه بنماید. با بروزرسانی سالن کنفرانس، مانع از خوابیدن با چشمان باز حاضرین در جلسه شوید.

شرکت آسان ارقام، آمادگی خود را جهت تامین انواع تجهیزات سالن کنفرانس  و اجرای آن با قیمت مناسب، کیفیت عالی و گارانتی معتبر در کوتاه ترین زمان ممکن اعلام می نماید. نمونه هایی از پروژه های اجرایی را در سایت شرکت آسان ارقام می توانید مشاهده بفرمایید.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *